Hoofdsponsor

1/35 LWS van Bronco Models. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PatrickR

Guest
Ben vorige week begonnen aan deze omvangrijke doos.
Ben er wel een beetje bang van dat de bouw van deze LWS een beetje boven mijn kunnen gaat zijn, maar ga proberen er het beste van te maken.
Ik heb ook een PE setje liggen, maar hiervan ga ik zeker niet alles gebruiken. De onderdelen van Bronco zijn immers zo mooi gegoten dat het soms zonde is om deze te vervangen.
Een beetje achtergrondinfo (WIKIPEDIA):
De Landwasserschlepper (of LWS) was bedoeld als een een lichtgewicht rivier sleepboot.
In de herfst van 1940 werden drie prototypes gemaakt en werden toegewezen aan Tank Detachment 100 als onderdeel van Operatie Zeeleeuw. (invasie van Engeland)
Het nut van de Landwasserschlepper werd aangetoond, alhoewel men kritisch over zijn hoge silhouet op het land was.
De LWS werd slechts in kleine hoeveelheden gemaakt, en werd niet echt in de reguliere dienst genomen. Hoewel ze nuttig bleken, zowel in Rusland en Noord-Afrika, werden ze slechts geproduceerd in kleine aantallen.
In 1944 werd een compleet nieuw ontwerp ingevoerd, de LWS II. Dit voertuig was gebaseerd op een Panzer IV tank chassis en werd gekenmerkt door een kleine verhoogde gepantserde cabine en een vlak achterdek.
Landwasserschleppers bleven operationeel tot het einde van de oorlog in mei 1945.

Foto's van de bouw volgen...

PatrikR
 
Dat is eens iets anders om te bouwen :)
Ben benieuwd naar de foto's ;)
 
mooie doos pat,blijf ik volgen
 
Dat is eens een heel iets anders ,
valt de passingen goed mee van bronco
en welke patroon camo zal je hier op toe passen
zeer net gebouwd trouwens

tom
 
Alvast bedankt voor de reacties jongens!
@ Tom: passing van Bronco valt mee, je moet wel al eens ingrijpen met klemmen & plakband maar tot nu toe lukt het vrij goed.
De detaillering is wel zéér goed zoals de klinknageltjes en andere fijne details, echt knap gegoten.
Wat de camo betreft zal ik proberen te gaan voor ongeveer zoiets als deze:

1_lws_kleur.jpg
met lekker wat roestige "aflopers"

Patrick
 
Ik wist zelfs niet af van het bestaan van deze amfibie.
Interessant project dat ik zeker ga blijven volgen.


Droop
 
Begin ziet er al aardig uit :)

Vraag mij wel af of deze hier bij schepen thuishoort??? Denk dat hij eerder een militair voertuig is...
 
Begin ziet er al aardig uit :)

Vraag mij wel af of deze hier bij schepen thuishoort??? Denk dat hij eerder een militair voertuig is...
Deze valt -samen met de schwimmwagen, dukw, enz.- zeker onder de militaire voertuigen, Beyond.


Droop
 
is wel een speciaalken.
eentje om te volgen.
 
[Mod aan] Ik heb deze verplaatst naar militair rollend materiaal omdat dit meer een militair voertuig dan een schip is [mod uit]

Het is wel een heel apart voertuig.
Succes met de bouw Patrick.

Fred
 
Ben er wel een beetje bang van dat de bouw van deze LWS een beetje boven mijn kunnen gaat zijn, maar ga proberen er het beste van te maken.

Das een gezonde instelling !

Succes met de bouw ervan, we zullen het in de gaten houden.....
 
Indrukwekkende kit inderdaad, veel plezier ermee.
 
nog wat verder geprutst:

Eerst met de commando toren/schouw. Die bleek echt langs geen kanten te passen.. (waar ligt die tube putty nu weer... )
1_toren2.jpg
1_toren.jpg
Daarna de doorgang naar de kajuit en de koplampen van wat PE voorzien en in elkaar gekleefd:
1_achter.jpg
Tip als je ooit deze LWS bouwt: op een bepaald moment moet je een versie kiezen. Naar gelang welke versie je kiest moet je bepaalde openingen zagen in de wand van de kajuit. Deze openingen zijn voor een soort aanwijssysteem bedoeld. Maak deze openingen ALVORENS je de kajuit in elkaar kleeft, dit is veel gemakkelijker en voorkomt dat je de kajuit uit elkaar trekt...
Die kajuit zelf pas trouwens ook niet vlekkeloos in elkaar, gelukkig heb ik voldoende putty in voorraad :(
1_opening.jpg

Na wat bloed,zweet en putty dan toch een vrij goede dry fit...: :laugh:
1_dryfit1.jpg

Patrick
 
het begint al een net, strak gebouwde lws te zijn.

tom
 
Dat gaat vlot vooruit (of nee, het is geen vlot hé :laugh: )
Ziet er netjes uit, ondanks de vermelde problemen...

[Mod aan] Je mag je foto's iets groter laten als je deze upload, dan kunnen we de details mooier zien ;) [Mod uit]
 
hmm, ziet er al veelbelovend uit! Een specialleke om te volgen.
Groeten, Erwin.
 
Eindelijk een LWS in onze rubriek ! Ook zeer mooi in uniform Panzer grau denk ik. Soit de bouw gaat goed heb ik zo de indruk.
 
Oei, ik word hier wel op de vingers gekeken :$
Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de steun en het supporteren hé!

Na wat broodnodige werkskes in de tuin toch nog wat tijd gevonden:

plastieken stoelpootjes vervangen door PE versies:

1_stoelen.jpg
Het anker ook vastgezet met PE & PE vleugelmoertjes:

1_acherdek.jpg

Ook de lichten op het voordek verlijmd:

1_voorplecht.jpg

En kon het daarna niet laten het interieur al een koerske verf te geven. Alles ingelijnd met de airbrush met zwart en daarna enkele dunne laagjes gebroken wit, ivoor eigenlijk. Effect is eigenlijk mooier dan de foto's weergeven:

1_interieur.jpg

Rest van deze week zullen de werken stil liggen vrees ik,

Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan