Hoofdsponsor

Anders / onbekend Botters

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

antje

Guest
Hallo

Ook zijn we bezig met botters te bouwen alleen om van al onze bouwprojecten een verslag te doen wordt me toch iets teveel typ werk.
Ik ben namelijk liever aan het klussen dan foto's verkleinen en teksten schrijven.
vandaar dat ik onze botters nu maar even onder overige plaats zodat het geen volledig bouwverslag wordt maar dat jullie wel even een blik in onze werkkeuken kunnne werpen.
wij zijn dus naast onze kotters ook bezig om een 2 tal botters te bouwen gezien dit de voorlopers waren van onze kottervloot en als we ooit zover komen en de geschiedenis nogeens ergens kunnen stallen zullen ook deze botters van pas komen in onze collectie.


IMG_9591.jpg

IMG_9601.jpg

IMG_9592.jpg

IMG_9582.jpg

IMG_9578.jpg


Gr antje en ron
 
netje antje maar wat is met die laatste gebeurt wat dicht tegen de houtkachel gestaan ?
 
Nee joh die was bezig met palingroken aan boord (geintje)
Dat is een ander soort hout want de beits is dezelfde kleur als bij de grotere.
en die lijkt dus nu iets meer verweerd dan de andere.


gr antje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi ^^

Maken jullie deze botters ook helemaal zelf ?

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Ja Pascal je kunt zeggen dat alles wat wij maken ,we helemaal zelf bouwen.
Alleen de poppetjes aan boord komen uit een doos en die verbouwen we dan zo dat het weer aan onze wensen voldoet.
De rest bouwen we helemaal van niks tot wat het eind resultaat wordt helemaal zelf.
En ja de ene keer gaat het ons wel wat handiger af dan de andere.:D
Dit zijn kleinere botters ,één van ons volgende projecten ergens volgend jaar als alles mee zit zal een grote botter worden die zal dan ongeveer even groot worden als onze kotters nu en daar zullen we dan wel een bouwverslag van plaatsen.
Dit gaat er bij ons op dit moment gewoon even tussen door.

Gr ron en antje
 
Dat ziet er goed uit, komen hier nog zeilen op?? Dat zou wel erg mooi zijn bij dit soort schepen?

Enne, is dit een bouw verslag??
 
Hallo Rik

Ja hoor er komen zeilen op oftewel die zitten erop op dit moment zijn er net op gekomen.
Althans op de grote de kleine is nog net niet ver genoeg klaar om de zeilen er op te zetten.
En nee geen bouwverslag want daar zijn ze al te ver voor klaar.
We bouwen volgend jaar een grote en daar gaan we wel een bouw verslag van maken.
Ik denk dat ik vandaag wel even een foto maak met zeilen en dan is de grote zo goed als klaar.

Gr ron
 
Hallo

zoals ik gister al melde deze botter heeft inmiddels de zeilen gestreken.
Voor de volgende botter die nog onder zeil moet zal ik even meer foto's maken
En krijgen jullie ook even te zien hoe ron de naaimachine handteerd.:D
Deze zeilen hadden we deze week al gemaakt en konden we dus niet meer laten zien.
Hier dus de foto''s van de eerste botter van deze serie die klaar is.
Ook het vistuig komt de volgende keer even uitleg over die zal in deze rubruik komen te staan.

IMG_9654.jpg

IMG_9658.jpg

IMG_9660.jpg

IMG_9664.jpg

IMG_9673.jpg

Hier de botter compleet
IMG_9702.jpg
 
Da's een mooi scheepje geworden, Antje.

Zo te zien zijn die botters (de echte dan) goed zeewaardig. Die kunnen wel tegen een stootje. 8)



Droop
 
Dat is een hele mooie botter Antje! Schitterend wat jullie uit het niets weten te bouwen. En ook weer zoveel aandacht voor de detail, heel mooi.
Zo'n botter staat ook op mijn bouw verlanglijstje, maar dan wel als kit ;)

Groeten, Rinie
 
Hallo mensen

Iedereen erg bedankt voor de waardering van ons werk.:-$
Wij proberen bij ieder werk wat we maken zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen.
En bouwen met liefde onze modellen


Gr antje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan