Hoofdsponsor

1/48 Woewoewoe, alle indianen schieten met....Apache (Revell) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Omdat de Flitzer even moet bekoelen dit doosje uit de stapel getrokken
Apache.jpg

Ik heb al een voorzichtige begin gemaakt aan de badkuip maar *insert very strong language* wat een *insert even stronger language*kit :@ :@ Dit is er ééntje die de naam Revell met eer draagt. Flash, scheef gegoten, sinkmarks,.... De stukadoor gaat werk hebben, best even een ploegske polen laten afkomen denk ik :wub: :laugh:
 
Longbow Apache...helaas voor de Apache de op één na beste gevechtshelicopter in het Amerikaanse arsenaal. D're kan maar één nummer één zijn en dat is natuurlijk de SuperCobra :): Desalwelteplus een machtig machien... ben beniuwd naar de uitwerking.
 
Dit is een gaaf ding Tomas!
Ik hoop dat deze een betere pasvorm heeft dan die van 1/32 van Revell, dat moet een ramp zijn.
Veel succes er mee.
 
die heb ik ook gemaakt! prachtige kit, alles past perfect en heeft veel details.
bovendien staat ie zeker mooi in je vitrinekast!;) (of op de plank kan ook natuurlijk)

:P:P:P

Even een quote van een ander forum gepikt! Het gaat nochtans over dezelfde kit...
Zo zie je maar dat de ene doos, niet de andere is...
 
Hoi,

Ik hoop van niet dat de Mc Donnell Douglas AH-64 Apache met de schaal van
1;32 geen goede pasvorm heeft, ik heb hem ook en moet er nog aan beginnen.:worried::wacko:

Tomas, succes met de bouw.;);)
 
Hoi,

Ik hoop van niet dat de Mc Donnell Douglas AH-64 Apache met de schaal van
1;32 geen goede pasvorm heeft, ik heb hem ook en moet er nog aan beginnen.:worried::wacko:

Tomas, succes met de bouw.;);)

Die heb ik op de zolder gebonjourt, als em toch wil maken raak ik aan om een tubbes putty erbij te nemen.
 
Hoi Dany,

Ik heb hem van mijn zoon gemaakt, daarom ga ik hem maken ( zou niet leuk zijn ).
 
Zo, na eindeloos schuren en flash verwijderen tijd voor een update.

Eerst en vooral is Revell zo goed om een aantal delen van de kit, die van deze apache een D longbow versie maken, zogezegd als updatesetje bij te geven in een extra gietraam. Alleen vraag ik me een beetje af of ze daar in duitsland problemen hebben met mallen maken...

Dit zit er dus in als origineel, niet slecht gegoten maar voor een A-versie
apache001.jpg

apache003.jpg

en dit krijg je als vervanging voor de D-versie :ph34r:
apache002.jpg

apache004.jpg

Gelukkig hebben we plasticcard, schuurpapier en een beetje fantasie
apache005.jpg

Al deze stukken hebben me zo ongeveer een uur per onderdeel gekost om iets of wat deftig bij te werken
apache011.jpg

Maar eens geschilderd en samengekleefd valt het uitzicht wel mee. De schermpjes heb ik geprobeerd na te boosten met Micro crystal clear met een drupje groen enamel erdoor gemengd, niet zo duidelijk op de foto maar wel geslaagd.
apache017.jpg

De motorgondels passen ook best lekker :8
apache013.jpg

Stukskes plastiek tussen geplakt
apache016.jpg

Deze hebben momenteel een laagske plamuur bijgekregen en wachten vol ongeduld op mijn schuurpapier.

Na een paar keer droogpassen de twee romphelften bij elkaar geplakt en moet zeggen, buiten een naadje en een plekje op de neus, deze eigenlijk goed past.
Had wel wat overtuigingskracht nodig om passend te krijgen
apache022.jpg
 
Hey Thomas, ik kan het me goed voorstellen dat die kit wat overtuiging nodig had om mooi te passen, het zou Revell niet zijn he ;) mooie oplossing om de schermen op het dashboard een realistischere look te geven met die getinte glansvernis. Dit is een hele leuke heli om te zien, kijk al uit naar het eindresultaat want ben een grote fan van dit toestel ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan