Hoofdsponsor

1/33 Fokker E III - schaal 1/33 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Blijkbaar ben ik toch serieuze gebeten door de papierbouwmicrobe, want ik kon het niet laten om met een nieuw projectje te starten. Wel iets eenvoudiger dan het vorige, maar daarom niet minder leuk.

Het wordt een Fokker E III uit WO I. Ik heb dit altijd al een mooi vliegtuigje gevonden. Ik ben eens benieuwd hoe het er in papier gaat uitzien.

Er zijn twee instructiebladen en drie bouwplaten. Wat die 1, 2, 3 en 4 wil zeggen weet ik niet. Misschien dat er iemand dit taaltje verstaat. Het is Pools.

1_Bouwplaat_01.jpg

1_Bouwplaat_02.jpg

1_Bouwplaat_03.jpg

1_Bouwplaat_04.jpg

1_Bouwplaat_05.jpg

Ik heb de drie bouwplaten telkens afgedrukt op 120 gr en 200 gr bristolpapier. Omdat ik voor de grotere stukken beter dikker papier kan gebruiken denk ik.

De eerste stap is om alles uit te snijden en te nummeren, en dan vervolgens rustig te bouwen.

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heheh, wat een groepsbouw zo allemaal teweeg kan brengen, niet?

Succes met de bouw.
 
Heel apart zo'n vliegtuig uit papier.
Veel succes met de bouw Christophe.
 
Leuk model Christophe.

Even door een Poolse vriend laten vertalen:

1: Volgorde van het plakken, toegepast tot benummering van de onderdelen.
2: W - Uitknippen/snijden voordat wordt geplakt.
3: WS - Uitknippen nadat is geplakt
4: inrollen tot een nauwe rol.

Succes.:D

Fred
 
Hey Fred, te gek. Bedankt. :D

Spaans en Italiaans zou mij nog gelukt zijn, maar Pools, daar begrijp ik niets van.

Christophe
 
Verdikke juist te laat,zat het te vertalen en ja zo is het dus zoals fred hier liet vertalen he.;)
 
Hier een eerste update.

Ondanks dat de bouwplannen niet zo nauwkeurig en duidelijk zijn dan die van Canon vind ik dat alles vrij goed past.

1_Fokker_E_III_01.jpg

1_Fokker_E_III_02.jpg

1_Fokker_E_III_03.jpg

1_Fokker_E_III_04.jpg


Christophe
 
Christophe dat ziet er een mooie bouw uit zeg is dit allemaal uit de doos van je model?? of ook zelf gefreest??


oei ja zie het al is van een paper model dus? ja he
 
Echt?? mooi zeg amai,je hebt waarschijnlijk verstevigt met karton of zo he.
 
Echt?? mooi zeg amai,je hebt waarschijnlijk verstevigt met karton of zo he.

De stukken op de foto zijn eigenlijk de ribben van het vliegtuigje en zijn achteraf niet meer zichtbaar. En omdat deze volgens de bouwplannen ongeveer 1,5mm dik moesten zijn heb ik telkens elk stuk tweemaal op een wit blad van 200 gr geplakt en uitgesneden zodat ik eigenlijk 3 laagjes papier op elkaar heb. (600 gr dus eigenlijk). En dan kom ik aan die 1,5mm dikte. Voor de stukken die zichtbaar zijn gebruik ik gewoon één laagje papier.

Christophe
 
Aha ja idd zo ver niet gedacht zie,allee ik leer veel bij hier he man.
 
Nog een kleine update. De motor en de propeller.

Het is toch wel een beetje nadenken bij dit model want de bouwplannen zijn niet altijd duidelijk. Zo heb ik de propellerbladen symetrisch gemaakt maar ze moeten identiek zijn. Dus dat wordt ééntje opnieuw maken.

1_Fokker_E_III_05.jpg

1_Fokker_E_III_06.jpg

1_Fokker_E_III_07.jpg

Christophe
 
Zo aan ja motortje en de cent te zien wordt deze niet echt groot.:O
Maar ziet er netjes uit hoor Christophe.

Fred
 
Eigenlijk valt het nog mee Fred. Ongeveer 22cm lang en een spanwijdte van 30cm.
Ik ga deze uiteindelijk op een klein diootje zetten met wat gras en zand denk ik.

Christophe
 
jawadde zo groot toch nog.Ik schatte het eigenlijk ook kleiner,schoon gedaan en ja idd een dio'tje is een ideetje he.
 
euhm..... ik weet echt niet meer wat vertellen nu....
Dit is een heel schoon papieren project....
Ik vind dat je nu toch wel het verschil in kwaliteit ziet tussen een professioneel aangeboden pakket en deze die los te downloaden zijn op het net.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan