Hoofdsponsor

1/35 MarderIII [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
Hallo,

Zelfde verhaal. Vriendin heeft de camera een tijdje verloren gelegd.
Vandaar zit de kit al een paar stapjes ver.

Dit is de Tamiya kit en die past in tegenstelling tot de Autoblinda, fantastisch goed. Ook de delen waarvan je denkt, dit kan onmogelijk perfect passen, ook die passen perfect.
10/10
Niet meer en niet minder.

Wel zijn de rupsen abominabel lelijk. Ik heb er nog nooit mijn geld aan "vergooid" (ahem) om apparte tracks te komen, maar ik overweeg het nu voor het eerst wel.
Het is wat veel werk om er dan op het eind spuuglelijke tracks op te zetten die wel uit de jaren 70 (de vroege dan) lijken te komen.

Ik heb er in totaal 6 figuurtjes bij. Helaas zijn die al zo vaak gebouwd. Ik moet es denken of ik niks anders heb.

De stand van zaken:

PICT7068.jpg


PICT7072.jpg


PICT7067.jpg
 
Zeer mooie cammo hier ga je dit voertuig verwerken in een diorama....
 
Ja das een van mijn 2012 modelbouwvoornemens (pff wat een taal) om te proberen op de meeste voertuigen figuren te zetten en zeker 1 dio te bouwen.
Maar ik weet nog niet wat ik hier mee ga doen.
We zien nog wel.
Voor de autoblinda heb ik wel een figuur bij het ontbijt voor ogen.
 
Mooie camo, inderdaad.

Al gedacht om je figuren die je hebt aan te passen/omvormen tot meer originele?
 
Gedacht wel, :-)
Ik vrees dat dat niet goed komt.
Maar het wordt wel es tijd dat ik een keer leer om een arm of been aan te passen.
Ik weet nog niet hoe je dat aanpakt en wat je daarvoor nodig hebt.
 
Een zaagje, ijzerdraad, boortje, en putty ;)
 
Das een knap stukje dat ge hier toont. Kunt ge ook eens enkele pics tonen van de binnenkant van het geschut ?
Met welke verf heb je gespoten? kan het zijn dat het Humbrol is of zie ik verkeerd ?
Voor de tracks zou ik Friul gebruiken. Sterk en ze leggen (doorhangen ook) zich zeer gemakkelijk door hun eigen gewicht. Nadat je ze gespoten en gedroogd hebt gewoon eens goed mee schudden en je hebt weer een zeer beweegbaar geheel . Friuls zijn wel mijn favorieten moet ik eerlijk toegeven. Het zijn niet de goedkoopste maar het loont de moeite.
Welk kaliber is dat kanon? (heb geen goesting om het op te zoeken, ben in congé ;) )
 
Prachtig stuk Phlipson !

Zeer mooie camo.

Over het ombouwen van figuren : begin eens op 'iets dat mag mislukken' met een arm of been om te vormen. Met een paar X-acto mesjes een satéstokje of tandestoker als modelleertool kun je beginnen. Daarmee ben ik althans gestart, later op een beurs voor een prijsje 'echte' tools gekocht.

Wat je dio betreft : in de film Saving Priv. Ryan komt op het laatst een Marder door het stadje gerold, deze waar een Molotov wordt in gegooid. Misschien een idee ?
Een ruïne van een huis op de achtergrond ? Je Marder in een straatgevecht...

Mooie stukken die je hier toont. We kijken uit naar meer.

Groeten Rik
 
Hallo Famo,
Dat is revell verf. (acryl)
Het geschut is een Russ. 76mm, die maar een beetje minder goed was als de Duitse 75mm.

Ja, ik dacht ook een beetje aan Friul. en inderdaad, die kosten allicht evenveel als heel de de doos.
Als je weet waar ik die best koop laat maar horen.


Dankjewel Rik,
Ik heb een uitgewerkt dio voor ogen met een tiger, eerder grappig van inslag. Ik heb alle zaken al te pakken gekregen. Ik moet alleen nog zien aan gras te komen. Niet het vrije veld , maar eerder "Moeders pelouze".

Voor deze Marder denk niet aan iets uitgebreid in ieder geval. Twee figuren, lader en richter in deze doos zijn best inressant, of ik kijk nog es in de kelder wat nog kan van figuren, of toch maar zonder...
Ik zie nog wel.
Maar niks te gek. Ik bouw nogal graag veel... ,
Hoe meer figuren en hoe meer dio, hoe minder ik kan bouwen... :-)
 
De decals en de lak.
Het scorebord is gespoten met een gekocht sjabloon. Een beetje gevaarlijk wel, maar het is deze keer gelukt.

De antennehouder is scratch. Twee strips dikke alufolie, een aluplaatje tegen de romp en 3 klinknagels die ik van een pzkwIII luikje sneed met een mes.
Dit schijnt de enige opvallende tekortkoming van de kit te zijn.
Nog es opmerken dat de pasvorm van het kanon en schild perfect is. Het plaatje boven de loop schuift mee omhoog en Tamiya kreeg het geweldig voor mekaar.

Ik ben er een weekje tussenuit, volgende update kan wat duren. :-)

PICT7179.jpg

PICT7178.jpg

PICT7176.jpg

PICT7175.jpg

PICT7173.jpg
 
Ik weet niet als ge naar de beurs van IPMS Willebroek op 22 januari komt, ik denk dat dat doorgaat in Bornem ge moet eens zien bij de beurzen hier op het forum.
Daar zult ge wel verkopers vinden die Friuls verkopen. Ik zal eens zien wat de code van de friuls is voor deze panzer. Ik laat het je weten.
 
Ben hier terug.
Voor Friultracks zijn dat de tracks voor een Panzer 38(t) want dat is het onderstel van je Marder en de code voor die tracks is ATL-13 en kosten 27€
Dan heb ik er nog gevonden van Tristar en die zijn in kunststof maar weet niet als ze beweegbaar of als het degelijk is. De code is TR35053 en kosten 10 €
Normaal heb je dan nog Modelkasten ook ,dat zijn zeer gedetailleerde tracks ,beweegbaar maar wel broos . De code is 38-SK-30 en kosten 27 €

Friultracks en Modelkasten tracks zult ge vinden bij MAKO modelbau op de beurs van Willebroek (normaal zijn ze er ieder jaar) en als je wil zeker zijn dat ze ze meehebben ,stuur en mailtje naar hen en vraag dat ze ze meebrengen voor je ,ik doe dat ook zo en spaar zo verzendingskosten uit.
 
Bedankt famo, das heel sympathiek om dat op te zoeken.
Willebroek weet ik nog niet om eerlijk te zijn. Dat zal ik pas op het laatste moment weten denk ik.
 
Ik had gekozen om toch de mannetjes van de kit te gebruiken. De lader en een een kannonier die wijst. Die gingen wonderwel samen met een gewonde die door 3 man in een tentzeil wordt afgevoerd.

Kleinste zoontje is echter met de rechterarm van de wijzende kannonier verdwenen. Uren naar gezocht. Tevergeefs.
Zonder die figuur werkt het niet.

Andere armen volgen de lijnen van de tunic en de strekking van het bovenlichaam niet.
Mja, ik heb er even geen zin meer in. Dit wordt geen dio meer.
 
Je kleinste zoontje een arm uitvijzen...of zelf een armpje scratchen voor je figuur.

Dat is echt niet zo moeilijk. Eerst de lengte bepalen op een messing draadje. Dit in het corpus lijmen. Een handje zoeken in de wisselstukkendoos, of eentje van Hornet, VP,... nemen. De arm aankleden met Magic Sculp of Milliput. Dan nog wat plooien voorzien en je arm is af.

Het zou jammer zijn van al je werk moest je het beoogde eindresultaat niet behalen.

Groeten Rik
 
Een ernstige verslaving aan world of tanks gooit roet in het eten. Zo gaat het plots niet snel meer vooruit.
Maar ik ben er intussen wel aan uit waar het naaroe gaat.

De lader en de kommandant op de Marder, de eerste hulppost aanwijzend naar de drie mannen die een zwaar gewonde afvoeren in een tentzeil.

Humm, het wordt meer dan tijd om es een versnelling hoger te schakelen. :$

Dit wordt het zo ongeveer:
PICT7180.jpg
 
Dit wordt prachtig. Een mooie pose van je figuren.

Niet te snel gaan, straks struikelen de verplegers, ze lopen nu al...:D

Groeten Rik
 
Dat zien er mooie figuren uit, welk merk is dit?
 
Mooi hoor, benieuw naar de volgende update

Grtz Bart.
 
Inderdaad zeer mooie figuren en voertuig kijk uit naar de volgende update..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan