Hoofdsponsor

1/72 Space shuttle met SRB,ET en MLP 1/72 [!]

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
Hoi iedereen dit is men eerste uitstap in dit onderdeel van het forum.
Ik ga dus de space shuttle met SRB(Solid Rocket Boosters) en ET (External Tank) bouwen.
Het zat al langer te spooken in men kop om dit te maken en was dan op jacht gegaan naar een kit.
Eindelijk deze gevonden dacht ik laat me de MLP(Mobile Launch Platform) er ook bij maken.
Hopelijk als alles klaar is gaat het er zo komen uit te zien.
97pc1576.jpg

De kit is de oude monogram.
BILD0030.jpg

BILD0046.jpg

BILD0047.jpg

BILD0048.jpg

BILD0049.jpg

BILD0050.jpg

BILD0051.jpg

BILD0052.jpg

Aan referentie matriaal heb ik geen gebrek op de moment.
Maar de totale bouw zal lang duren denk ik aangezien er veel verbeterd moet worden.
Ik zal het dan wel laten zien met fotos.

Mark
 
Mooie kit is dit mark , je zult je handen wel vol hebben aan die ET external tank ( zetten ) , een probleem jongen als ie niet goed uit de spuitmal is gekomen .
 
Dat is een ferm model Mark.
Succes met de bouw en alle verbeteringen.

Fred
 
1/72 en toch nog zo'n grote kit :O
Zal er spectaculair uitzien eens deze in elkaar zit...
 
Zo, dat ziet er mooi uit, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Alvast bedankt voor de aanmoedegingen.
Ik ben natuurlijk zelf ook een betje verschoten van de afmetingen van deze kit.

Ik heb al een deel van de external tank gemaakt en geplamuurd.
Nu nog schuren en bij werken
Denk dat dit men grootste naad is die ik ooit heb gedaan een dikke 50cm aan elke kant.
BILD0053.jpg

Ook reeds enkele onderdelen van de SRBs gemaakt.
BILD0054.jpg

Door dat dit een oude kit is ben ik aan het denken om me de space shuttle van revell aan te schaffen.
Heb er fotos van gezien en ziet er mij mooi gedetalieerd uit.
Nu ga ik me nog wat bezig houden met schuren.

Mark
 
Als astronomie liefhebber (begon actief, in sterrenwacht, voor mijn nek/rug probleem) zal ik je project zeker volgen !
Stond ook op mijn lijst voor ik ziek werd.
Veel plezier ermee !
 
De space schuttle van revell zou ik niet kopen tenzij er echt iets mis gaat. Ik heb de kit van revell ook gebouwd, en ik denk niet dat de kwaliteit veel zal verschillen want de kit is ook gewoon een heruitgave Van vroeger in een nieuw doosje.
Met name rond de ramen past alles bar slecht. Als je wilt kan ik je wat fotos posten van hoe hij eruit ziet?
Dan heb je een beetje een beeld.
 
De space schuttle van revell zou ik niet kopen tenzij er echt iets mis gaat. Ik heb de kit van revell ook gebouwd, en ik denk niet dat de kwaliteit veel zal verschillen want de kit is ook gewoon een heruitgave Van vroeger in een nieuw doosje.
Met name rond de ramen past alles bar slecht. Als je wilt kan ik je wat fotos posten van hoe hij eruit ziet?
Dan heb je een beetje een beeld.

Bedankt voor de tip.
De rede dat ik er aan dacht is dat deze de ceramische tegels heeft en die zijn bij mijn kit niet aanwezig.
Ik heb al wel decals gezien om deze tegels te plaatsen maar dan heb je geen relief natuurlijk.

Mark
 
De revell kit heeft inderdaad de tegels, maar het zijn opliggende lijnen. Dus kun je kiezen, de tegels laten en serieuze kieren hebben waar je de kit lijmt of (zoals in mijn geval) een deel van de opliggende lijnen mee weg schuren en geen naden/kieren hebben.
Dus beide niet de ideale oplossing.
 
@bubblegum
ik heb hem al gezien e ben deze aant volgen.
toch bedankt voor de link.

Mark
 
Hier een mini update.
Heb de space shuttle deels gemonteerd en bij geerkt.
Ik ga alle opliggende paneel lijnen weg schuren.
BILD2860_zpsb1e944f7.jpg

BILD2862_zps57725f0f.jpg

Redelijk wat plamuurwerk bij komen kijken.

Mark
 
Ziet er mooi uit, ik denk ook niet dat je veel keuze had anders dan de paneel lijnen weg te schuren, toch ? Ofwel had je een joekel van een naad hier en daar :)
 
Mooie project Mark. Homeghost (Ron) heeft voor zijn russische duikboten zelfklevende etiketten gebruikt om de tegels te maken. Misschien dat ge ook zoiets kunt doen ?
 
de grote panelen kun je doen met medical plak tape , komt zeer real over , er zijn veel upgrades kit,s te krijgen voor meer acurate shuttle .
 
Hey, prachtig project man. ga ik zeker volgen heb ook nog een projectje lopen e waar ik dringend eens moet aan verder doen.
 
de grote panelen kun je doen met medical plak tape , komt zeer real over , er zijn veel upgrades kit,s te krijgen voor meer acurate shuttle .

ik heb al el de nieuwe cockpitraam gezien en de rcs packs , oms nozels.
kun jij me nog andere zaken aanwijzen?
ik ben niet zo thuis in het ruimtevaart gebeuren.

@Pascal.
voor die tegels heb ik een idee maar moet eerst nog wat uit proberen.

@buzzy10719
inderdaad lang geleden iets aan gedaan maar als de motivatie er niet is kun je het beter laten liggen vindt ik.
zal el een tijd duren voor deze klaar is.
s een beetje tussen door.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan