Hoofdsponsor

1/20 1/24 apollo 17 , thema fender repair diorama... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitjes ,,

hier een verkort bouwverslag van de bouw van een apollo 17 diorama ,,, thema fender repair ,,, ( een nood spatbord van nasa kaft matriaal ) ik heb um al een gemaakt in een nog kleiner schaal 1/32 ,, iemand wou um graag hebben en deze keer een slagje groter .. de kit is van lunar models ,, en toch wel zeer zeldzaam wordend ,,, ik betaalde er euro 250,- inclu invoer en btw kosten ...

1_xdfj.jpg


de kit of zich bevat zo,n 66 onderdelen voor dit maanwagentje , de kwaliteit geef ik um een dikke min , resin was belabberd en vele lucht gaten en zelf de besturingscontrol moest ik namaken .. want dat was een grote luchtbel die ik in elkaar drukte bij het vast pakken ...:angry: verders veel schuur en fill werk ,,, maar hij staat ... en in de eerste primer laag ..

voor degene die nooit iets gezien hebben van die fender repair hier een filmpie ...

http://www.youtube.com/watch?v=ZzHEyUkyt9Y&feature=related

1_uu.jpg

1_dfxht.jpg

1_xgnjh.jpg

1_cdyj.jpg

1_fyuk.jpg

nou morgen verder met het paint werk , kabels aansluiten en details en dan de spatborden doen met de eene die kapot is ...

tot zover .....
 
Zo te zien weer een leuk projectje Bubblegum.
Succes met het paintwerk morgen.

Fred
 
Amai,
ik wist ni dat er zoveel modellen waren van ruimtetoestanden.
Is toch iets speciaal.
En altijd mooi werk dat je neerzet.
 
De apollo 17 diorama gaat lekker zijn gangetje ,,,

Na de primer laag konden de basic kleuren erop ... toen de base voorzien van een lunar surface maanbodem ,, en afgekleurd ,,,, de astronauten het zelfde verhaal na de primer de hoofdkleur mat wit en daarna kwamen de details ,,,, niet alle details zijn op en aan de astronauten , en de maanwagen ook ... de bediening moet nog gedaan worden , de bedrading moet nog gedaan worden en menig kleur detail ...

in ieder geval het thema was een fender repair ( spatbord reparatie ) en ik heb een stuk spatbord afgezaagt en in de handen gegeven van de voorover gebogen astronaut ,,, ik ben aan het twijfelen of ik het noodspatbord ( gemaakt uit kaart maphouder ) op de lrv plaats of in de handen druk van de rechtop staand astronaut ....

1_xfgn.png

Ik kan het niet op maken uit het filmpje wat er in het echt gebeurt is .....

http://www.youtube.com/watch?v=ZzHEyUkyt9Y

als laatste zal er aardig wat maanstof komen op de lrv en astronauten ,,, wamt dit was een van de meest smerigste ruimtevluchten qua maanstof stof op de ruimtepakken ...

7_001.jpg

5_002.jpg 4_003.jpg


7_004.jpg 7_005.jpg

Tot de eind foto,s
 
Ondanks de belabberde resin uitvoering en ik kan beamen dat ze er soms een zooitje van maken enfin je hebt hier toch iets moois neergezet top

Gr
Dirk
 
Dit is weer een pracht staaltje bouwen dat je hier laat zien.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
...in ieder geval het thema was een fender repair ( spatbord reparatie ) en ik heb een stuk spatbord afgezaagt en in de handen gegeven van de voorover gebogen astronaut ,,, ik ben aan het twijfelen of ik het noodspatbord ( gemaakt uit kaart maphouder ) op de lrv plaats of in de handen druk van de rechtop staand astronaut ..

Ik denk dat het verhaal duidelijker zal zijn als de map reeds bevestigd zou zijn op de lrv. Niet iedereen is op de hoogte van het gebruikte materiaal voor het herstellen ervan. Mocht de map reeds bevestigd zijn zou het wel duidelijker zijn denk ik...

Verder is het een mooi dio ;)
 
Weeral een mooi diorama zeg!
Hoe ga je het maanstof namaken op deze schaal, gebeurd dat met pigmenten?

Fred
 
nou luitjes , dit diorama is klaar ... alle details zitten erop ... zelf een rolletje duct tape ligt op de zitting ,,, een ding heb ik nu goed gedaan wat ik vorige keer fout heb heb gedaan wat betrekking heeft op de reparatie van de astronaut aan het spatbord .. zoek ze zou ik zeggen ... de inscriptie plaat is nog niet klaar ....

kosten zo,n diorama .. :?

kit 1/24 lrv eurp 250,-( inlcu verzendkosten en invoerbelasting )
kit 1/24 astronauten euro 100,- ( inlcu verzendkosten )
houten base tropich hout 50 bij 40 cm 6 cm dik euro 60 ,-
vier messing voetjes euro 18,-
display case euro 65,- ( inlcu verzendkosten )
klein matriaal primer verf lak , zand , tape , euro 25,-
inscriptieplaat met twee pin logo,s euro 35,-

totaal euro 543,-

011~1.jpg

005~1.jpg

006~1.jpg

004~1.jpg

009~1.jpg

010~0.jpg

012~0.jpg

014~0.jpg

017~0.jpg

018~0.jpg

019~0.jpg

021~0.jpg

023.jpg

026~0.jpg

028~0.jpg

029~0.jpg

031.jpg

032.jpg

030~0.jpg

Tot zover .... en projeckt close
 
Ok. niet goedkoop maar je krijgt er wel iets zeer mooi voor in de plaats.
Netjes afgewerkt.
En dei case maakt het wel af.
 
Tja, òòk weer erg mooi. :P
Vind het erg knap en mooi wat je bouwt Bubblegum en ook deze kan weer in dat rijtje!

Fred
 
Zeer mooi. Ben blij om te zien dat de kaart alsnog op het voertuig is komen te zitten ipv in zijn handen :)
Respect voor je kennis en kunde.
 
Dankje luitjes , ik moet zeggen het is heerlijk om iets anders nu te doen dan realspace ,,, kwam even bijna me neus uit ,,, en dan moet je oppassen ,, net als bij het eten ... de harley is een heerlijk afwisseling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan