We gaan beginnen aan ons 15de model dit jaar en daarvoor heb ik letterlijk de onderste doos uit de stash getrokken.
De kit schaal 1/72 van de Junkers G23/24 werd voor het eerst uitgebracht door Airplane Modelkit (n° 15600) in 1988.
Het is de voorloper van de Junkers Ju52 (Tante Ju) wiens lijnen reeds duidelijk zichtbaar zijn. In 1924 werden de eerste toestellen geleverd aan de Zwitserse maatschappij "Ad Astra Aero". Deze machines kregen het nummer G23, de machines die licentie gebouwd werden in Zweden kregen het nummer G24.
De piloten zaten in een open cockpit wat het zeker niet comfortabel zal gemaakt hebben.
De instructies zijn zo groot als een krant. De kit voorziet twee kleurenschema's: één voor een Zwitsers en één voor een Zweeds toestel.
Er zijn 2 zwarte sprues, hoofdzakelijk voor onderdelen van het interieur. De decals zien er nog goed uit voor hun leeftijd.
De twee metalen tubes zijn waarschijnlijk tubes lijm maar aan deze ga ik mij niet meer wagen denk ik.
Aan de grootte van de vleugels te zien zal het een ferm beest worden.
Documentatie is zo goed als onbestaande maar je kan hem wel zien opstarten in een filmpje op YT.
Welkom aan boord, Bitte anschnallen (fasten seatbelts).
De kit schaal 1/72 van de Junkers G23/24 werd voor het eerst uitgebracht door Airplane Modelkit (n° 15600) in 1988.
Het is de voorloper van de Junkers Ju52 (Tante Ju) wiens lijnen reeds duidelijk zichtbaar zijn. In 1924 werden de eerste toestellen geleverd aan de Zwitserse maatschappij "Ad Astra Aero". Deze machines kregen het nummer G23, de machines die licentie gebouwd werden in Zweden kregen het nummer G24.
De piloten zaten in een open cockpit wat het zeker niet comfortabel zal gemaakt hebben.
De instructies zijn zo groot als een krant. De kit voorziet twee kleurenschema's: één voor een Zwitsers en één voor een Zweeds toestel.
Er zijn 2 zwarte sprues, hoofdzakelijk voor onderdelen van het interieur. De decals zien er nog goed uit voor hun leeftijd.
De twee metalen tubes zijn waarschijnlijk tubes lijm maar aan deze ga ik mij niet meer wagen denk ik.
Aan de grootte van de vleugels te zien zal het een ferm beest worden.
Documentatie is zo goed als onbestaande maar je kan hem wel zien opstarten in een filmpje op YT.
Welkom aan boord, Bitte anschnallen (fasten seatbelts).